- اسماعیلنیا، علیاصغر و اختیاری، سارا. (1391). بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت. فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی، سال نهم، شماره 34: 213-185.
- خوشکلام خسروشاهی، موسی. (1394). اثرات بازگشتی مربوط به بخشهای اقتصادی و خانوارها در نتیجه ارتقاء کارآیی مصرف گازوئیل. فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 23(74): 54-31.
- دلانگیزان، سهراب؛ خانزادی، آزاد و حیدریان، مریم. (1395). برآورد و تحلیل اثرات بازگشتی مستقیم ناشی از بهبود کارآیی مصرف سوخت در بخش حملونقل جادهای ایران. فصلنامه مطالعات اقتصاد کاربردی ایران، سال ششم، شماره 21: 172-149.
- سلیمیان، زهره؛ بزازان، فاطمه و موسوی، میرحسین. (1396). اثرات بهبود کارآیی سوختهای فسیلی در صنایع انرژیبر: رویکرد تعادل عمومی محاسبهپذیر پویای بین زمانی. پژوهشنامه اقتصاد انرژی ایران، سال ششم، شماره 21: 200-163.
- Allan, G., Hanley, N., McGregor, P., Swales, K., & Turner, K. (2007). The impact of increased efficiency in the industrial use of energy: A computable general equilibrium analysis for the United Kingdom. Energy Economics, 29(4), 779-798.
- Delangizan, S., Khanzadi, A., & Heidarian, M. (2015). Estimation and analysis of direct rebound effects caused by improving fuel consumption efficiency in Iran's transportation and transportation sector. Journal of Applied Economics Studies, 6(21), 149-172 (In Persian).
- Esmailnia, A. & Ekhtiari, S. (2012). Investigating the Rebound Effects of Improving Vehicle Efficiency on Fuel Consumption. Quarterly Journal of Energy Economics, 9(34), 185-213 (In Persian).
- Freire, J. (2011). Methods to empirically estimate direct and indirect rebound effect of energy-saving technological changes in households. Ecological Modelling, 223(1), 32-40.
- Gately, D. (1990). The US Demand for highway traveled and motor fuel. Energy Journal, 11(3), 59-73.
- Khoshkalam Khosroshahi, M. (2015). The rebound effects of economic sectors and households as a result of improving the efficiency of diesel consumption. Quarterly Journal of Economic Research and Policy, 23(74), 31-54 (In Persian).
- Koesler, S., Swales, K., & Turner, K. (2016). International spillover and rebound effects from increased energy efficiency in Germany. Energy Econ, 54, 444-52.
- Lofgren, H., Harris, R. L., & Robinson, S. (2002). A standard computable general equilibrium (CGE) model in GAMS (Vol. 5). Intl Food Policy Res Inst.
- Salimian, Z., Bazzazan, F., & Mousavi, M. (2016). The Effects of Improving the Efficiency of Fossil Fuels in the Energy Industry: A Total Time-Effective Dynamic Calculating Balance Approach. Iranian Energy Economics Researches, Vol. 6, No. 21: 163-200 (In Persian).
- Saunders, H. D. (2013). Historical evidence for energy efficiency rebound in 30 US sectors and a toolkit for rebound analysts. Technological Forecasting and Social Change, 80(7), 1317-1330.
- Sorrell, S. (2009). Jevon’s paradox revisited: the evidence for backfire from improved energy efficiency. Energy Policy, 3, 1456-69.
- Thomas, B. & Azevedo, I. (2013). Estimating direct and indirect rebound effects for U.S. households with input-output analysis. Part 2: Simulation. Ecological Economics, 86, 188-198.
- Zhou, M., Liu, Y., Feng, S., Liu, Y., & Lu, Y. (2018). Decomposition of rebound effect: An energy-specific, general equilibrium analysis in the context of China. Applied Energy, 221, 280-298.