- آتشک، محمد. (1391). ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست، دوره 10، شماره 4، صص 151-127.
- رابرتسون، یان. (1374). درآمدی بر جامعه شناسی. ترجمه حسین بهروان. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
- زنجانی زاده، هما. (1386). تحلیل رابطه آموزش و پرورش و نابرابریهای جنسیتی. مجله تعلیم و تربیت، شماره 91، صص 70-55.
- سفیری، خدیجه. (1385). زنان و تحصیلات دانشگاهی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شماره 56، صص 101-127.
- شیبانی، ابراهیم و افشاری، زهرا. (1382). نابرابری جنسیتی و توسعه اقتصادی در ایران. مجله تحقیقات اقتصادی، شماره62، صص 174-151.
- فتحی، سروش و زندی، مریم. (1391). نابرابری جنسیتی شغلی در آموزش و پرورش، مورد مطالعه: نگرش زنان شاغل در بخش آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 آموزش و پرورش شهر همدان در سال 1390. پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال ششم، شماره 4، صص 137-154.
- فسایی، سهیلا و کلهر، سمیرا. (1386). ابعـاد شـکاف جنسیتی و میـزان تحقـق کاهش آن در برنامه سوم توسعه. پژوهش زنان، دوره5، شماره 2، صص 5-28.
- Baliamoune–Lutz, M., & McGillivray, M. (2015). The impact of gender inequality in education on income in Africa and the Middle East. Economic Modelling, 47, 1-11.
- Berik, G., Rodgers, Y. V. D. M., & Seguino, S. (2009). Feminist economics of inequality, development, and growth. Feminist Economics, 15(3), 1-33.
- Chafetz, J. S. (1990). Gender equity: An integrated theory of stability and change (Vol. 176). Sage Publications.
- Forsythe, N., Korzeniewicz, R. P., Majid, N., Weathers, G., & Durrant, V. (2003). Gender inequalities, economic growth and economic reform: A preliminary longitudinal evaluation. Employment Paper, 45, 6-12.
- Jones, K; Evans, C; Byrd, R & Campbell, K. (2000). Gender Equity Training and Teaching Behavior. Journal of Instructional Psychology, Sep., Vol. 27.
- Klasen, S. (2004). Gender-Related Indicators of Well-Being. In McGillivray, M. (Ed.) Human Well-Being: Concept and Measurement. London: Palgrave (2007), 167-192.
- Phillips, A. (1987). Feminism and Equality. Oxford, Basil Black Well.
- Todaro, M.P, & Smith, S.C. (2009). Economic Development. 11th Edition, Pearson Addison Wesley, University of Michigan, Michigan.